Ulotki
firm, sklepów, usług... jest ich bardzo wiele, wszędzie. Kolporterów
można spotkać na każdej ruchliwej ulicy i w galeriach handlowych.
Przeważnie odbierani są oni jako osoby natrętne, denerwujące, które
lepiej omijać szerokim łukiem. Czy w takim wypadku reklama zamieszczona
na ulotce w ogóle jest opłacalna?
Dużym atutem ulotek jest to, że mogą one dotrzeć do naprawdę dużej
liczby potencjalnych klientów w krótkim czasie. Jeśli postawimy baner,
reklamę umieszczoną na nim zobaczą jedynie osoby, które będą obok banera
przechodzić. Reklama na samochodzie jest dość skuteczną formą, ponieważ
sporo osób może ją zauważyć, jednak w przeciwieństwie do ulotki, nie
można takiej reklamy wziąć do ręki i zabrać do domu. Kiedy ulotka z
pewnością się nie sprawdzi? Mnóstwo ulotek, które znajdujemy w
skrzynkach i za wycieraczkami naszych samochodów trafia szybko do
śmietnika. Dzieje się tak głównie dlatego, że reklamy takie mają
nieciekawą formę graficzną, są wykonane w sposób mało atrakcyjny dla
odbiorcy. Mimo pozorów papier, na którym wydrukowana została ulotka ma
niebagatelnie duże znaczenie. Przeważnie drukuje się ulotki na cienkim
papierze, bo jest on tani i lekki. Jeśli jednak jesteśmy zdolni
przeznaczyć na ulotki nieco więcej pieniędzy i wydrukować je na grubszym
materiale, np. tekturze, kartonie, wówczas zwiększamy szanse na dłuższe
życie naszej ulotki. Twarda tektura, która trafi do rąk potencjalnych
klientów, z pewnością zwróci ich uwagę, bo będzie się różnić od
standardowej ulotki, która jest giętka i aż sama się prosi o zgniecenie.
Poza tym grubszy papier wydaje się materiałem bardziej ekskluzywnym.
Druga ważna kwestia to projekt graficzny. Skoro już wybraliśmy lepszy
materiał, musimy iść za ciosem i zdecydować się na dobrą grafikę. Musi
ona być estetyczna, zwracać uwagę odbiorcy i wywoływać w nim emocje
(niekoniecznie pozytywne – istotne jest, by była zauważalna i
rozpoznawalna). Postaraj się, by ulotka przypominała małe dzieło sztuki,
może być utrzymana w konwencji plakatu lub infografiki. Dobry projekt
graficzny to klucz do sukcesu. Tekst w tym wypadku znaczy najmniej.
Samym tekstem nic nie zdziałasz, jeśli materiał oraz grafika będą
nieodpowiednie.
Ulotki, jakie zwykle spotykamy kończą swoje istnienie bardzo szybko.
Dzieje się tak z powodu ich niewłaściwego wykonania. Jeśli chcesz
przedłużyć życie ulotki, zadbaj o dobrej jakości materiał oraz
niebanalny projekt graficzny. Dzięki temu ulotka spełni swoje zadanie i
skutecznie wypromuje twoją firmę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz