piątek, 20 grudnia 2013

Życie ulotki – czy zawsze kończy się przedwcześnie?

Ulotki firm, sklepów, usług... jest ich bardzo wiele, wszędzie. Kolporterów można spotkać na każdej ruchliwej ulicy i w galeriach handlowych. Przeważnie odbierani są oni jako osoby natrętne, denerwujące, które lepiej omijać szerokim łukiem. Czy w takim wypadku reklama zamieszczona na ulotce w ogóle jest opłacalna?

    Dużym atutem ulotek jest to, że mogą one dotrzeć do naprawdę dużej liczby potencjalnych klientów w krótkim czasie. Jeśli postawimy baner, reklamę umieszczoną na nim zobaczą jedynie osoby, które będą obok banera przechodzić. Reklama na samochodzie jest dość skuteczną formą, ponieważ sporo osób może ją zauważyć, jednak w przeciwieństwie do ulotki, nie można takiej reklamy wziąć do ręki i zabrać do domu. Kiedy ulotka z pewnością się nie sprawdzi? Mnóstwo ulotek, które znajdujemy w skrzynkach i za wycieraczkami naszych samochodów trafia szybko do śmietnika. Dzieje się tak głównie dlatego, że reklamy takie mają nieciekawą formę graficzną, są wykonane w sposób mało atrakcyjny dla odbiorcy. Mimo pozorów papier, na którym wydrukowana została ulotka ma niebagatelnie duże znaczenie. Przeważnie drukuje się ulotki na cienkim papierze, bo jest on tani i lekki. Jeśli jednak jesteśmy zdolni przeznaczyć na ulotki nieco więcej pieniędzy i wydrukować je na grubszym materiale, np. tekturze, kartonie, wówczas zwiększamy szanse na dłuższe  życie naszej ulotki. Twarda tektura, która trafi do rąk potencjalnych klientów, z pewnością zwróci ich uwagę, bo będzie się różnić od standardowej ulotki, która jest giętka i aż sama się prosi o zgniecenie. Poza tym grubszy papier wydaje się materiałem bardziej ekskluzywnym. Druga ważna kwestia to projekt graficzny. Skoro już wybraliśmy lepszy materiał, musimy iść za ciosem i zdecydować się na dobrą grafikę. Musi ona być estetyczna, zwracać uwagę odbiorcy i wywoływać w nim emocje (niekoniecznie pozytywne – istotne jest, by była zauważalna i rozpoznawalna). Postaraj się, by ulotka przypominała małe dzieło sztuki, może być utrzymana w konwencji plakatu lub infografiki. Dobry projekt graficzny to klucz do sukcesu. Tekst w tym wypadku znaczy najmniej. Samym tekstem nic nie zdziałasz, jeśli materiał oraz grafika będą nieodpowiednie.


    Ulotki, jakie zwykle spotykamy kończą swoje istnienie bardzo szybko. Dzieje się tak z powodu ich niewłaściwego wykonania. Jeśli chcesz przedłużyć życie ulotki, zadbaj o dobrej jakości materiał oraz niebanalny projekt graficzny. Dzięki temu ulotka spełni swoje zadanie i skutecznie wypromuje twoją firmę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz